Motto: “Pomóżmy dzieciom, by każdy z nich stał się tym, kim stać się może”
Janusz Korczak
Placówka macierzysta usytuowana jest przy ul. Romera 5, w której mieści się 5 oddziałów przedszkolnych. Warunki lokalowe są bardzo dobre- budynek jest jednopiętrowy, w którym znajduje się pięć dużych, przestronnych i kolorowych sal, osobna szatnia dla dzieci młodszych i dla dzieci starszych oraz dwa duże hole.
Filia PP 60 ( jeden odział – mieszany) mieści się przy ul. Koralowej 51 b w wolno stojącym budynku – znajdują się tam 2 sale zabaw dla dzieci oraz sala rekreacyjna przeznaczona do zajęć muzyczno-ruchowych. Filia posiada duży ogród z drzewami owocowymi i ogródkiem do uprawy warzyw.
Nasze przedszkole to miejsce gdzie panuje przyjazna atmosfera, a dzieci są radosne i twórcze.
Zadanie główne na rok szkolny 2023/ 24
,,Jestem przedszkolakiem, Polska to mój kraj’’
Cel ogólny:
Budzenie zainteresowania dzieci własną miejscowością, regionem, państwem w którym mieszkają
Programy realizowane w placówce :
„Nasze przedszkole”- E .Kwaśniewskiej i Żaby- Żabińskiej
„Dziecięca matematyka”- E. Gruszczyk- Kolczyńskiej i E .Zielińskiej
Program adaptacji dziecka do warunków przedszkolnych – program własny –Rady Pedagogicznej
Program projakościowy –„ Ze sztuką na ty” – program własny
W pracy wykorzystujemy również:
Elementy pedagogiki zabawy-Klanza
Elementy pedagogiki Froebla
Elementy Metody dobrego startu- M Bogdanowicz
Zabawy muzyczno-ruchowe R. Labana, W. Sherborne, C.Orffa
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
RAMOWY ROZKŁAD DNIA – DZIECI MŁODSZE
6:00 – 9:00 Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Zabawy integrujące grupę. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniem dzieci. Ćwiczenia poranne. Przygotowanie do śniadania. Śniadanie (kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych).
9:00 – 9:15 Zajęcia edukacyjne wynikające z realizacji Programu Wychowania Przedszkolnego oraz wybranego programu; Nasze Przedszkole
9:15 – 10:00 Zabawy swobodne wynikające z zainteresowań dzieci w sali lub w ogrodzie.
10:00 – 10:15 Przygotowanie do drugiego śniadania. Drugie śniadanie (kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych).
10:15 – 11:30 Spacery, zabawy dowolne, zabawy ruchowe na świeżym powietrzu lub w sali, obserwacje przyrodniczne. Uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w budynku, w ogrodzie i poza terenem przedszkola.
11:30 – 12:00 Przygotowanie do obiadu. Obiad I danie (kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych).
12:00 – 13:15 Odpoczynek – podobni relaks, słuchanie opowiadań i bajek czytanych przez nauczyciela i z płyt cd. Słuchanie muzyki relaksacyjnej.
13:15 – 14:00 Przygotowanie do obiadu. Obiad II danie (kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych).
14:00 – 16:00 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości i potrzeb. Zabawy edukacyjno – wychowawcze organizowane przez nauczyciela i podejmowane z inicjatywy dzieci. Zabawy dowolne w sali i na placu zabaw. Praca wyrównawcza.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA – DZIECI STARSZE
7:00 – 8:30 Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Zabawy integrujące grupę. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniem dzieci. Ćwiczenia poranne.
8:30 – 9:00 Przygotowanie do śniadania. Śnidanie (kształtówanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych).
9:00 – 10:00 Realizacja zadań wychowawczo – edukacyjnych wynikających z Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego oraz wybranych programów.
10:00 – 10:20 Przygotowanie do drugiego śniadania. Drugie śniadanie (kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych).
10:20 – 11:20 Spacery, zabawy dowolne, zabawy ruchowe na świeżym powietrzu lub w sali, obserwacje przyrodnicze.
11:20 – 11:45 Przygotowanie do obiadu. Obiad I danie (kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych).
11:45 – 13:00 Ćwiczenia i zabawy relaksacyjne, zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek, słuchanie opowiadań nauczyciela. Słuchanie muzyki, gry i zabawy stolikowe, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe i słuchowe.
Zabawy swobodne w sali lub na placu zabaw przy niewielkim udziale nauczyciela.
13:00 – 13:30 Przygotowanie do obiadu. Obiad II danie (kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych).
13:30 – 14:00 Zabawy swobodne w sali lub na placu zabaw przy niewielkim udziale nauczyciela.
14:00 – 16:30 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości i potrzeb. Zabawy ruchowe, edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane inicjatywy dzieci w sali i na placu zabaw. Praca indywidualna z dzieckiem.